bersahabat itu indah

Jom kita bercakap sal sahabat n kasih sayang


 
Sahabat menurut saya bermaksud, teman yang kita rapat, kita ada semasa kita perlu, dia ada semasa kita perlu.. benaka?? Mcm bena.. 
insyaallah bena.. nak3?






Sebenanya nak.. cuba kita imagine.. hidup kita seorang2, tanpa seorang sahabat..

Renungkan.. kita tidak lepas dari masalah.. apabila kita menghadapi masalah.. Allah menjadi tempat kita mengadu.. sebab kita dekat dengan Allah.. kita juga bole mengadu, bercerita dgn sahabat.. sekurang-kurangnya, dari 10 kesusahan.. kita suda bole melepaskan satu atau dua.. kan?

P ingat2 juga.. bila kita jadi sahabat.. apabila sahabat kita bersedih, kita tidak semestinya cuba untuk menggembirakan hatinya.. lebih baik, kita menyelami hatinya.. turut bersedih bersamanya.. boleh x?
Erm.. apa lagi oo sal sahabat.. ha.. yg penting, dalam bersahabat, jgn lah kita bersikap nak3, xnak3.. x bgus3… bila kita perlu, kita pergi kepadanya,bila x perlu.. kita melupakannya.. sedangkan masa itu, sahabat kita perlukan kita. Perlukan sokongan kita.. wah3..senang2 jer korang nak tgglkan kwn mcmtu ha..



So.. kepada semua sahabat saya, tidak kira di mana korang berada.. kita tetap kawan sampai bila2.. kalau saya x ada sahabat mcm korang.. agaknya, mcmna pula peribadi saya? cuba tgok kucing kat bawah ni. comel kan?? agaknya, ni mesti mengajar sahabat die bjalan kan.. amazing! ;)




Saya berterima kasih.. haha. Pandai pilih kawan itu penting! Ok..kalo nk tulis nama kawan2 saya..mak aii.. bnyk giler.. haha. So.. biala nama korang terpahat di hati saya. Ok ?? terima kasih!!!







akhir KALAM  saya.. saya sayang semua.. 



2 comments:

penyumbang idea :)