BERHULU CAMP, JEMPOL

Assalamualaikum 

haipp. yukayem mid sem break sekarang. Macam biasa, aku dok bilik jer la. bukan balek umah pun. tapi tape... itu biasa bg aku as perantau. Nasib de member yang x balik gak. btw, happy holiday for myself n korang2 semua. HEHE

nak promote sket  BERHULU CAMP JEMPOL, kat ctu la aku belajar mcm2. mcm2 pengalaman dasyat aku dapat kat situ. Jum terjah listing kt bawah nih.

  1. buat rakit, then naik rakit beramai2.
  2. masak mee sedap, p berkuah
  3. bermain dengan collegen dalam kolam yg warnanya kehijauan. 
  4. bermain secret admire, dpt hadiah free
  5. merentasi kolam hijau yg tdi tu dengan tali.
  6. berenang menggunakan pelampung + berdayung sambil meniarap atas pelampung
  7. terjun kolam-water confident
  8. mknn org negori boleh tahan pedas. 
  9. mandi air terjun mini.
  10. pumping atas tar 15 kali
  11. JURULATIH2 YG BAEK2 BELAKA. !
  12. last but not least, derma darah dengan MR PACAT dr size | ke siza ni O. 

ok.  my opinion about my new experience

  • best giler. Aku dok kt tengah. mcm tuan puteri. haha. pusing pulau, br smpai destinasi. ohsem weh!
  • aku nampak jurulatih tu buat, nak copek kan. so. hentam saje la. komen rase : erm.. tawar sikit r. x kawww. haha. masak kt dlm hutan kan. mmg r. hehe. serba serbi jd asal ada. 
  • serius kolam tu... errrrrrrrrrrrrrrrr.. ntah ape de kt dlm. byk rumpai2. geli ade. best pun ade.
  • secret admire ni game ala2 tulis surat cinta r. at last.. kita bg hadiah kt secret admire kite tuh.best gak. aku dapat mug utk sarapan pgi. ohsem kan.tq winnie :)
  • mase ak merentas tali tu kan.. serius aku berat sgt ke smpai aku terpakse jatuh berkali2. hahaha. sakit ooo.  kaki berpaut pd tali, tgn pegang tali. bdn msuk dlm air. just imagine, mahuuu segala bicep ak kembang semangkuk. haha er.
  • selepas main rakit tu, jurulatih suruh ktrg pusing pulau kat kolam tu sebelum smpai ke destinasi. dasyat sggh. aku n member2 lain menggunakan segala daya dan usaha utk smpai ke destinasi. 
  • terjun kolam? water confident. haha. serius kelakar. paling kelakar bab member ak yg sorg ni, NADIA. mase dye nak terjun tu, dye tarik jurulatih tu terjun kolam sekali ng dye. HAHA. mahhuuuu x gelakkk.. 
  • da pesan da siap2 kt jurulatih, jgn wat pedas sgt, nnti begado nak gune toilet.hahaha. sedapp.p spicy. ohh! masak lomak cili apii ooo.
  • dalam mini xpdc, nak mandi air terjun. bila da smpai atas, x gak mandi. sbb  xde  kwsn nak mandik nye. Jenderam je kan. p serius, best. haha
  • pumping? aka tekan tubi. betol ke idak bahase teman nih. haha. serius sakit. ye r. lambat kan. lenggang2 sampai kene denda. merah telapak tgn ni ha. push dgn tar. Mahuuu x sakit. 
  • ok, nama jurulatih yg aku kenal, MR MUSA n KAK IDA. haha. serius dorg ni best. kelakar. mmg jage ktrg sgt2 la. baeek punye. berhulu ohseem! yg lain pun ohsemmm gak! abg yg amek gmbr tu. abg yg teman ktrg hiking, abg yg in charge teknikal tu. abg yg pakai topi comboy. n byk lagiii la. :D
  • ok. LAST ONE, first time ak kene gigit pacat. serius aku geli. aku x perasan menatang tu ade kt aku. dr aku start hiking, smpai aku nak balik. just imagine, bape jam aku derma darah. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! serius aku ketakutan + kegelian. yg kecik tu pun aku dah bukak speaker smpai mane.. inikan plak yg membesar dgn drh aku sndiri. er! uwaaa!!! uwaa!!! x mau!!!! bekas ggitan dye ade lg kat aku nih. drh x berhenti keluar kot. *sebb dengar kata,, kalo kite cabot MR PAC tu semasa dye tgh asyek menghisap drh, drh kite xkan berhenti keluar. uwa!! FOBIA!! ak x ske. aku x skee. serius x mau da. Nasib ade ANNA yg tlg cabotkan MR PAC tu hari tu!. ewwwwwuu!! *menaip dengan perasaan kegeliann!

*maap la. owner blog ni mmg x bole ng MR PAC tuh. =.=''

ok,. thats All. buat semuanya ohsem. :)

Nah. Berhulu Camp!


ni la kolam collagen tuh =.=''


ni tempat mandi dye. tempat ni public . btw, model tu aku x kenal. aha. gugel jer


ni air terjun yg ak cakap kat atas tu.


ini rakit. p bukan aku yg kat dlm nih. hehe


ni tapak perkhemahan kami.

*maap la. gambar sumber gugel semua. :)

x lupe gak. kepada member2 sarawak yg join program tok. serius tokrang best. kelakar! cmya la bok anak sarawak. hehe. utk anak2 semenanjung yg join skaki.. korang mmg sporting la! serius. hehe.. terima kasihhh sebb sudi join pogem Anak Sarawak!. hehe

cc: tahir,anna,cikgee, yana,bie,ija,Lee,salleh, salihin, ridu, cdah,nadia,fareed,mimi, fatin, aminah,zaki,kimi, laila, sabrina, yusuf,winnie, handrie, n maizura.



KEM NADHWAH KEPIMPINAN
PERSATUAN MAHASISWA/I SARAWAK, UKM

^___________^

.SEKIAN.



2 comments:

penyumbang idea :)