Menghina orang lain.. apa hak kita?


Salam semua.. da maghrib x. just nak kongsi kan bout some symtom of penyakit hati yang banyak berlaku nih.. penyakit hati g kita leh nampak dlm environment kita sekarang, semua getting worse.. begitu juga hati kita sendiri? bagaimana sudah agaknya kan.. Tepuk dada tanya iman. Muhasabah banyak2 :) nilai kekurangan diri itu lebih penting drpd dok mencanang2 dgn kekurangan orang lain. sekda pekdah pun bak kata org sarawak.. 

contoh yg yg nak dbawak..

ungkapan "ini politik kotor, politik lembu.. politik hina" mmg.. isu2 politik sangat, sangat, dan sangat menarik perhatian. ada yg terlampau taksub dengan politik.. smpai norma masyarakat dilupakan. ada yang langsung x amek tahu ttg politik pun susah gak.. sbb semua bnda jd x penting.. sedangkan itulah yg perlu kita amek tahu utk kita nilai. 

ingat.. macamana pun perbezaan politik kita.. silalah jangan terlampau taksub dan kita harus bijak utk menilai apa yang baik. n apa yang buruk.  x semua perkara yang dibawak oleh si A ni buruk.. dan ingat.. x semua yg si B bawak tu pulak baik2 belaka.. 

"Buang yang Keruh.. amek yg Jernih"   peace yooooo ^_^

ok, sekian terima kasih..

Gud Luck dalam pengambilan yg jernih :))


No comments:

Post a Comment

penyumbang idea :)