sekadar kata-kata



salam semua :)

Gee nak share some word. yg mana ia boleh meningkatkan motivasi kita .Insyaallah :D *hehe. sopan sgguh bahasa

Every exit is an entrance to some other place. In other words: In every end, there's always a new beginning. Always stay positive!

Bila caci dibalas caci, buka aib dibalas dengan buka aib, bererti kita telah menjadi PENIRU KEJELEKAN yang sangat hebat, bahkan mendapat dosa di sisi Allah swt. Istighfar apabila kamu diuji dengan perbuatan jahil dan jelek. Semoga Allah swt memberi pertolongan dan kekuatan

WANITA tidak seharus menjadi BULAN yang dapat ditatap oleh semua lelaki.Tetapi, perlu menjadi MATAHARI yang silau, yang dapat menundukkan kaum Adam sebelum MEMANDANG ♥ ♥

Sometimes a girl keeps going back to a guy who treats her bad, because she's not ready to give up hope that maybe someday he'll change.

I admire people that always keep a smile eventhough they all have the reason to breakdown.

“Belum tentu orang yang kita nampak jahat sekarang,tak boleh berubah jadi baik masa akan datang. Dan belum tentu juga orang yang baik sekarang,tidak pernah buat kesilapan. Jadi bersangka baiklah sesama manusia, kerana belum pasti nasib kita disana selagi belum dijemput Ilahi. Kalau pun nak tegur,tegurlah dengan membimbing mereka kembali ke jalanNya, bukan share sana-sini di facebook komen bagai, tapi diri sendiri masih banyak perlu diperbaiki. Nampak sgt la kamu cuma nak perhatian dunia”


Rasa tidak mampu melakukan kebaikan? Baik. Bermulalah dengan berhenti melakukan keburukan. Itu sahaja sudah satu kebaikan.

A best friend should, love you like a mother, protect you like a father, talk to you like a sister and fight with you like a brother

Ikhlas dalam beramal ini ibarat air susu yang keluar antara saluran najis dan darah. Ia tetap putih bersih tidak tercemar, bahkan rasa darah atau bau najis pun tidak keluar bersama dengannya.


Kata Saidina Ali r.a. "Jangan katakan pada Allah swt, aku punya masalah tetapi katakan pada masalah, aku punya Allah swt Yang Maha Segalanya."

Tudung wanita itu ada empat… tudung pada wajahnya, tudung pada mata, tudung pada suara, tudung pada hati.” Apa ertinya? “Tudung pada wajah… jangan sampai wajahnya mengundang fitnah. Kecantikan adalah pingitan buat suami, bukan pameran untuk lelaki ajnabi. Tudung pada mata… jangan matanya memandang lelaki lain selain muhramnya. Solehah yang hakiki, tidak dipandang, tidak memandang. Tudung pada suara… jangan dilunak-lunakkan dengan tujuan memikat dan mempersona. Tudung pada hati… mengingati Allah… dengan tasbih Siti Fatimah, subhanallah, alhamdulillah dan Allahu Akbar…”


for the last one:

CIRI-CIRI wanita utk hantaran RM10,000 dan ke atas...

1: Solat tidak tinggal
2: Menutup Aurat
3: Tidak pernah kapel
4: Jaga tingkahlaku
5: Pandai mengaji
6: Tahu hukum agama
7: Hafal quran
8: Pandai memasak
9: Pandai menjahit

-Ustaz Azhar Idrus-

*BiNCANGKAN* :D

*_______________*

*see u in the next entry ! jgn lupe komen taww ~ :)




2 comments:

  1. 1: Solat tidak tinggal
    2: Menutup Aurat
    3: Tidak pernah kapel
    4: Jaga tingkahlaku
    5: Pandai mengaji
    6: Tahu hukum agama
    7: Hafal quran
    8: Pandai memasak
    9: Pandai menjahit

    hehehehe....i like :D

    ReplyDelete
  2. u like ka deng :D awawwwwwwwwwwwwwww. :D

    ReplyDelete

penyumbang idea :)