beauty..





B.e.a.u.t.i.f.u.l.e.n.o.u.g.h.

Di suatu petang…

Anak: mak2, erm.. *dila cantek x?

Mak: cantek? Npe dila tetiba tnya soalan nih?

Anak: xde mak.. dila nak taw jer.. dila cantek x?

Mak: ye dila.. dila cantek.. semua orang pun cantek..

Anak: tapi, dila rasa, dila x cantek la mak. Kwn2 dila semua cantek.. berpakaian cantik.. muka cantik.. tp dila mak…erm…

Mak: dila, x baik ckp mcm tu.. semua orang ada kelebihan dan kekurangan.. tidak semua cantik… maksud mak, cantik di luar shaja tidak memadai..

Anak : cantek di luar?

Mak: ye dila, yang penting, hati cantik.. dalaman kita cantik.. sekiranya dalaman kita cantik, maka, tanpa dila sedari, kecantikan dalaman itu akan nampak secara zahir.. *tidak apa kalau muka x cantek..ingat dila, kalau kecantikan dalaman terzahir, semua orang akan memandang kita cantek.. semua orang akan selesa dgn kita, semua orang akan mendampingi kita.. yang penting, hati kena sentiasa ikhlas dan sentiasa berbaik2 dgn semua makhluk Allah..


·         Tagged: try to berkata2 mcm someone! J XXXxri.. J




·  






ehehe... :)



6 comments:

  1. wow! dah jadi warna warni blog ni! suka, suka, suka :D

    ReplyDelete
  2. et.. jgn jadi cantek. haha.. lain nnti

    ReplyDelete
  3. shukri.. yupp. :) saja tukar angin. aha.. terima kasih, terima kasih, terima kasih :D

    ReplyDelete

penyumbang idea :)